Umowa na salę weselną – jak powinna wyglądać i kiedy ją podpisać?

sale weselne

Po długich poszukiwaniach w końcu udało Wam się znaleźć idealną salę weselną? A może od razu wiedzieliście, gdzie chcecie urządzić Wasze wesele? Przed Wami podpisanie umowy z właścicielem firmy (lub jego reprezentantem), w której zawarte będą wszystkie niezbędne informacje. Umowa z salą weselną stanowi zabezpieczenie zarówno dla jej właściciela, jak i (a może przede wszystkim) dla Was. Jakie zapisy powinny znaleźć w umowie i kiedy należy ją podpisać?

Kiedy podpisać umowę na salę weselną?

Umowę na salę weselną najlepiej jest podpisać podczas rezerwacji sali. Jeśli wcześniej byliście już zdecydowani na konkretny lokal i rezerwacji dokonujecie np. drogową mailową, umówicie się na podpisanie umowy w możliwie najbliższym terminie. Dopiero podpisanie umowy daje Wam gwarancję rezerwacji sali w wybranym przez siebie terminie. Doskonale wiecie, jak odległe terminy oferują atrakcyjne sale weselne, dlatego nie możecie pozwolić sobie na utratę tego, który już zarezerwowaliście.

Kiedy wpłacić zaliczkę za salę weselną? Ile przeciętnie płacimy zaliczki za wesele?

Jeśli umowę podpisujemy podczas rezerwacji, jednocześnie wpłacamy także zaliczkę za salę weselną. W przypadku, gdy na podpisanie umowy umawiamy się w innym terminie, właściciel może oczekiwać od nas wpłaty zaliczki już podczas rezerwacji. To dość powszechna praktyka i śmiało możesz na nią przystać. Warunkiem jest oczywiście otrzymanie potwierdzenia wpłaty takiego zadatku za salę.

Zaliczka za salę obejmuje najczęściej 10% całej kwoty, a nie więcej niż 20%. Czasami jest to jedna, stała kwota, np. w wysokości 1000 zł. Co do płatności pozostałej sumy, ustalenia bywają różne. Najczęściej właściciele sali wymagają uregulowania od 50 do 80% pozostałej kwoty, a reszty dzień po weselu. Dość często także wymagane jest zapłacenie całości na tydzień lub dzień przed weselem. Każda forma jest dopuszczalna, o ile zgadzają się na nie obie strony umowy i sposób opłacania sali weselnej jest dokładnie wyjaśniony w umowie. Za każdym razem pamiętajcie o wzięciu potwierdzenia wpłaty.

Umowa z salą weselną – co powinna zawierać?

Profesjonalne sale weselne mają przygotowane różne wzory umowy, które można dowolnie dopasować do Waszych wspólnych ustaleń. Przygotowaną umowę najlepiej zabrać do domu, w spokoju przeczytać ją kilka razy i najlepiej poradzić się kogoś, kto już urządzał wesele i ma w tym pewne doświadczenie.

W umowie powinny znajdować się takie informacje, jak:

  • Dane obu stron umowy
  • Dokładna data i rozpoczęcie wesela oraz godzina jego zakończenia. Do tego czasu sala zapewnia obsługę kelnerską
  • Dokładny koszt „za talerzyk” oraz ewentualne inne opłaty – korkowe, wiejski stół, dodatkowe dekoracje czy wypożyczenie rzutnika
  • Dokładny harmonogram wpłat i ich wysokości
  • Data, do kiedy należy potwierdzić ostateczną liczbę gości – najczęściej jest to miesiąc przed weselem
  • Minimalna liczba gości i możliwość ich zwiększenia do określonej liczby
  • Warunki odstąpienia od umowy każdej ze stron
  • Jeśli sala połączona jest z hotelem, a Parze Młodziej gwarantowany jest nocleg w apartamencie, również w umowie powinna znaleźć się taka informacja
  • W załączniku powinno znaleźć się dokładne menu z harmonogramem podania poszczególnych dań, gramatura dań, sposób podania
  • Jaką dokładnie obsługę kelnerską (ilość kelnerów na podaną liczbę gości) zapewnia salę oraz obowiązki kierownika sali (menagera)
  • Możliwość zorganizowania atrakcji dla gości weselnych, np. pokazu sztucznych ogni
  • Wysokość dopuszczalnej podwyżki (nie więcej niż 10%) – coraz więcej sal zastrzega sobie taką możliwość z względu na rosnące ceny (np. warzyw)

 

Umowa powinna być spisana przejrzystym językiem, a właściciel powinien dać Ci potrzebną ilość czasu na dokładne zapoznanie się z dokumentem. Jeśli zaniepokoi Was presja, jaką właściciel próbuje na Was wywrzeć lub cokolwiek będzie niejasne, nie zgadzaj się na podpisanie takiej umowy – dopóki wszystko będzie dla Was zrozumiałe lub poszukajcie innego lokalu na wesele.

Takie przypadki to jednak zdecydowana rzadkość. Osoby, które prowadzą sale weselne, dbają o wizerunek firmy i o najwyższą jakość usług, jakie oferują.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*