Smaki jesieni

Smaki jesieni

Rodzina dyniowatych to prawdziwe smaki jesieni. Od początku września sklepowe lady wręcz uginają się od dyń, bakłażanów i patisonów. Pomimo popularność, warzywa z tej rodziny bardzo rzadko goszczą na polskich stołach. Powinno się to jak najszybciej zmienić, ponieważ rodzina dyniowatych ma w sobie bardzo wiele cennych witamin i zdrowych kalorii.

Najcenniejsze są antyoksydanty.
Antyoksydanty są zawarte we wszystkich dyniowatych, ale szczególnie bogata jest cukinia. To ona zawiera najwięcej składników cennych biologicznie. Jedząc cukinię nie tylko będziemy młodsi, opóźnimy procesy starzenia się skóry, ale zapewnimy sobie ochronę przed wirusami, które w okresie jesiennym bardzo często nas dopadają.

Dbaj o linię z dynią!
Warzywa takie jak dynia, bakłażan i cukinia są bardzo sycące i możemy się dość szybko nimi najeść, ale mimo tego zawierają w sobie bardzo niewiele kalorii. Posiłek skomponowany z bakłażana czy cukinii nie sprawi, że przytyjemy, ale będzie bardzo rozgrzewający i zapewni uczucie sytości na długo, co z całą pewnością zaowocuje, jeżeli dbamy o linię. Posiłki przyrządzana z tych warzyw mogą być gotowane, pieczone, duszone, a nawet smażone. Wszystko zależy od tego na co aktualnie masz ochotę. Świetną propozycją są zapiekanki warzywne lub warzywa faszerowane.

Inne właściwości dyniowatych.
Mało osób wie, że oprócz pięknego wyglądu i dobrego smaku bakłażan jest uważany za afrodyzjak. Jego ciemnofioletowy kolor sprawia, że jest ozdobą każdego dania i nie trzeba go obierać ze skóry. Bardzo ładnie wygląda pieczony i faszerowany mięsem mielonym.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*