Jak prowadzić zdrowy tryb życia?

Jak prowadzić zdrowy tryb życia?

3 proste zasady, które pomogą Ci cieszyć się zdrowiem

Zdrowy tryb życia to … no właśnie. Czym tak właściwie jest zdrowy tryb życia? Jak postępować, by móc stwierdzić, że prowadzimy zdrowy tryb życia? Co to tak właściwie oznacza? I czemu nagle stało się to takie modne?

Świadomość zdrowia

Głównym czynnikiem, który wpłynął na pojawienie się hasła zdrowy tryb życia jest świadomość zdrowia. Choroby cywilizacyjne coraz bardziej nam doskwierają. Dzięki dostępowi do internetu i znajdujących się tu informacji, możemy bez problemu sprawdzić, co tak właściwie nam dolega, co możemy z tym zrobić… Ale czy aby na pewno? Z pewnością internet jest bramką do świadomości zdrowia, ale jest też takim wielkim pudłem, do którego każdy wrzuca co mu ślina na język popadnie. Trzeba być bardzo mądrym i uważnym, by z takiego pudła wyciągnąć to, co rzeczywiście jest przydatne. Tu podkreślę po raz enty – internet nie jest lekarzem i nie diagnozuje. Internet, o ile korzystamy z odpowiednich źródeł, może dostarczać nam niezbędnych wiadomości. Niezależnie od tego, internet jest i znacząco wpłynął na rozwój pojęcia zdrowy tryb życia, który jest związany z:

  • ruchem
  • odpowiednią dietą
  • snem
  • spokojem wewnętrznym
  • miłością do samego siebie i do innych ludzi

Krok 1. Zbilansowana dieta

Odpowiednio zbilansowana dieta to podstawa. Specjaliści z Instytutu Żywności i Żywienia podkreślają jak ważna jest różnorodność składników pokarmowych. Należy dbać o urozmaicanie posiłków. Dzięki temu dostarczymy naszemu organizmowi niezbędnych witamin i minerałów, tłuszczy, węglowodanów i białek. Należy również zwrócić uwagę na powszechnie znany gluten i nietolerancję na tego oto szkodnika. U wielu osób uaktywnia się ona w późniejszym okresie życia. Niezbadane są wciąż wpływy glutenu i zmian z nim związanych w ostatnim czasie. Powinniśmy jeść przede wszystkim umiarkowanie i zgodnie z Piramidą Zdrowego Żywienia. 5 posiłków dziennie – co 3 – 4 godziny. Wybierając zdrową żywność. Najlepiej ekologiczną z najlepszych upraw.

Krok 2. Ruch

No właśnie. Niby to takie oczywiste, a jednak…. Ruch jest nam niezbędny. Nasze ciała nie zostały stworzone do stagnacji. One wręcz potrzebują wysiłku fizycznego. Dzięki aktywności czujemy się silni, wszystkie procesy żywienia zachodzą prawidłowo. Wbrew pozorom mamy więcej energii po wysiłku fizycznym niż przed. Nasz organizm budzi się do życia dzięki ćwiczeniom. Warto więc spacerować, omijać samochody, autobusy, biegać, skakać, tańczyć. Każdy rodzaj ruchu jest dla nas wskazany (o ile lekarze nie mówią inaczej). Dbajmy o nasze ciała. Pozwólmy im cieszyć się życiem. Dbajmy nie tylko o krzepkość mięśni, rozciągnięcie, silne kości, ale i o skórę, która potrzebuje tlenu i odpowiedniej dawki ruchu, by wyglądać świeżo i przyjemnie. Wysportowane ciało z pewnością Ci się odwdzięczy z nawiązką i zapewni Ci zdrowie i pogodę ducha!

Krok 3. Harmonia życiowa

Zdrowy tryb życia łączy się bezwzględnie ze zbilansowaną dietą, aktywnością fizyczną, jak i harmonią wewnętrzną. Tak zwanym spokojem ducha. Warto pracować nad swoimi życiowymi skryptami, przemyśleniami, uwarunkowaniami. Warto oczyszczać emocje i iść do przodu. Niestety nie jesteśmy jak koty i mamy tylko jedno życie. Zatroszczmy się o jego jakość. Psychika człowieka steruje każdym narządem, każdą tkanką, każdym nerwem. Złe myśli wpływają na ciało. Ciało wpływa na złe myśli. To nierozerwalne połączenie dwóch sfer – fizycznej i sfery duchowej. O każdą z nich należy dbać ze szczególną troską. Pielęgnując siebie, pielęgnujemy innych. Jeśli zadbamy o ów trendy zdrowy tryb życia, zadbamy o całe nasze otoczenie. Jesteśmy istotami społecznymi, jak mówił Elliot Aronson, i dlatego wszyscy wzajemnie na siebie wpływamy. Dlatego harmonią życiową tak łatwo zarazić domowników i nasze otoczenie. Wspólnie kreujmy świat, w którym miło nam będzie żyć.

Zdrowo, pogodnie i z polotem! Otwórzmy się na radosne życie 🙂

7 komentarzy

  1. Ja ćwiczę od listopada codziennie, czasem co drugi dzień. Zaczęłam też mniej i zdrowiej jeść. Zrzuciłam dziesięć kilo i nigdy nie wróciłabym do starego trybu życia – na kanapie przed telewizorem. Bycie aktywnym jest super.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*